ایران / مریم فرهمند : تیم مخترعان ایران که در مسابقات جهانی اختراعات2012 کویت شرکت کرده بود در میان بیش از 400 مخترع از 40 کشور صاحب علم و تکنولوژی دنیا توانست 3مدال طلا، 3 نقره و یک برنز کسب کند. خبرنگار اعزامی ایران به فرودگاه امام خمینی(ره) هنگام ورود این گروه به فرودگاه در ساعت 21 جمعه سوم آذر 91 با تعدادی از اعضای این گروه گفت‌و‌گو کرده است.
به گزارش خبرنگار ایران ،تیم ایران با 8 مخترع توانست حضور درخشانی در این دوره از مسابقات داشته باشد. در این نمایشگاه که تا سوم آذر در تالار بنیاد علمی کویت برگزار شد 8 نفر از مخترعان کشورمان با عرضه دستاوردهای علمی خود در زمینه برق، انرژی و فناوری شرکت کردند. مخترعان جوان اعزامی از سوی دفتر فدراسیون بین‌المللی مخترعان و پژوهشگران ایران در دوره‌های گذشته نیز با شرکت در این مسابقات بین‌المللی رتبه‌های برتر را کسب کرده و موفق به دریافت نشان و جوایز چشمگیری شدند. این نمایشگاه در دوره قبل زیر نظر جشنواره بین‌المللی اختراعات ژنو در سوئیس (پالکسیو) برگزار شده بود.
در این دوره از مسابقات مسعود شفقی با ارائه بتون ضد انفجار، دکتر لاله ملک نیا با ارائه نخ رسانا و محمدحسین نوروزی با ارائه موتور اتومبیل با فناوری جدید موفق به کسب مدال طلا شدند. همچنین یاسمن کارگر با ارائه آجر فوق سبک آکوستیک، بهنام امینی با ارائه طرحی برای افزایش ایمنی سرنشینان اتومبیل و کامیار فرامرزی با ارائه طرح پاستوریزاسیون شیر بدون استفاده از حرارت موفق به دریافت مدال نقره شدند. از سوی دیگر، محمد حسین نوروزی با ارائه طرح دیگری برای گندزدایی محصولات کشاورزی موفق به دریافت مدال برنز شد.با تعدادی از شرکت‌کنندگان ایرانی در این نمایشگاه هنگام بازگشت به کشور در فرودگاه امام‌خمینی گفت‌و‌گو کرده‌ایم: مسعود شفقی کارشناس ارشد سازه‌های دریایی که با طراحی و ساخت نوعی بتون خود متراکم با مقاومت بسیار بالا در این مسابقات شرکت کرده بود، گفت: این طرح علاوه بر کسب مدال طلا توانست جایزه ویژه پرافتخارترین تیم جهان را از آن خود کند. وی با اشاره به این‌که طرح‌های بسیاری از کشورهایی چون امریکا، انگلیس، کانادا، سوئیس و رژیم صهیونیستی در این مسابقات با اختراعات ایرانی به رقابت پرداختند، افزود: با معرفی بتون خود متراکم موفق به انعقاد دو قرارداد جهانی با کشورهای عمان و کویت شدیم. یاسمن کارگر دارنده مدال نقره این مسابقات نیز اظهار داشت: در مسابقات کویت با طرح آجر فوق سبک آکوستیک شرکت کردم که به علت وزن سبک آن نسبت به آجر معمولی، جذب پایین آب و همچنین ضد صدا و ضد حرارت بودن مورد توجه داوران قرار گرفت.
بهنام امینی دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز دیگر شرکت کننده مسابقات اختراعات2012 کویت در خصوص اختراع خود بیان کرد: این اختراع مربوط به افزایش ایمنی سرنشینان خودرو است که موفق به دریافت مدال نقره شد و مورد توجه یکی از کمپانی‌های خودروسازی قرار گرفت و بزودی صنعتی می‌شود.
کامیار فرامرزی دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد کرمانشاه نیز در این مسابقات با اختراع دستگاهی برای پاستوریزه کردن شیر بدون استفاده از حرارت مدال نقره کسب کرد.
وی گفت: این دستگاه مصرف انرژی را 30درصد کاهش می‌دهد و در 10 دقیقه هزارکیلو شیر را پاستوریزه می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوع :
چهره هاي ماندگار ايران ,  ,